Distances līgums
Šis distances pirkuma līgums tiek slēgts starp SIA “BAJTEL.LV”, vien. reģ. Nr. 40003979897, juridiskā adrese: Brīvības gatve 214B, Rīga, LV-1039, Latvija (turpmāk – Pārdevējs), un fizisku vai juridisku personu (turpmāk – Pircējs), kas izdara pasūtījumu un veic preces iegādi interneta tirdzniecības vietnē www.eleme.lv (turpmāk – Vietne).
LĪGUMA SATURS:
Līguma priekšmets
Reģistrācija
Pasūtījuma noformēšana
Līguma spēkā stāšanās
Preces cena un piegādes izmaksas
Norēķina kārtība
Preces piegāde
Prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu
preci
Preces lietošana
Garantija
Atteikuma tiesības un to izmantošana
Strīdu risināšanas kārtība
Personas dati
Atbildība
Citi noteikumi
Kontaktinformācija
LĪGUMA PRIEKŠMETS
1.1.
Pircējs pasūta, pērk un apmaksā, bet Pārdevējs piegādā un pārdod Vietnē
izvietotu un Pircēja izvēlētu preci saskaņā ar šī distances līguma noteikumiem
(turpmāk – Līgums).
1.2.
Līgums ir saistošs visiem preču pasūtījumiem un pirkumiem, kas izdarīti
Vietnē.
REĢISTRĀCIJA
2.1.
Lai varētu iegādātās Vietnē piedāvātās preces, Pircējs ir tiesīgs
reģistrēties un izveidot savu personīgo kontu Vietnē (norādot: e-pasta adresi,
lietotāja vārdu un izvēlēto paroli). Pircējs ir tiesīgs veikt preces pasūtīšanu
arī neveicot reģistrāciju Vietnē (norādot: vārdu, uzvārdu, kontakttālruni,
e-pasta adresi un citu pieprasīto informāciju). Informācija par reģistrāciju
Vietnē ir sniegta Pārdevēja Vietnes lietošanas noteikumos.
PASŪTĪJUMA NOFORMĒŠANA
3.1.
Pircējs izvēlas preci, iepazīstoties ar tās aprakstu, raksturojumu,
galvenajām īpašībām un cenu, kā arī novērtējot tās derīgumu un atbilstību savām
vajadzībām.
3.2. Pircējs, apstiprinot preces pasūtījumu, aizpilda pasūtījuma formu, tajā norādot:
– precīzu informāciju par sevi (vārdu, uzvārdu, kontakttālruni, e-pasta adresi);
– izvēlēto piegādes veidu un piegādes adresi (ja izvēlētais piegādes veids pieprasa norādīt adresi);
– izvēlēto maksājuma veidu; un
–
komentārus (ja Pircējs izvēlas tādus norādīt).
3.3.
Pircējs ir atbildīgs par precīzu pasūtījuma formas aizpildīšanu un
korektu datu uzrādīšanu. Pārdevējs nav atbildīgs par zaudējumiem, kas rodas
Pircējam vai trešajai personai tādēļ, ka Pircējs ir norādījis nepareizu
piegādes adresi vai nepilnīgus datus.
3.4. Saņemot Pircēja pasūtījumu, Pārdevējs nosūta Pircējam pasūtījuma apstiprinājumu e-pasta veidā. Ja Pircējs nesaņem apstiprinošu e-pastu no Pārdevēja, tad Pircēja pasūtījums nav pieņemts un šis Līgums nav stājies spēkā.
LĪGUMA SPĒKĀ STĀŠANĀS
4.1. Līgums stājas spēkā brīdī, kad Pircējs ir veicis preces pasūtījumu Vietnē.
PRECES CENA UN PIEGĀDES IZMAKSAS
5.1.
Preces cena Vietnē norādīta EUR, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli
Latvijas Republikā spēkā esošajos normatīvajos aktos norādītās likmes apmērā.
Prece Pircējam tiek pārdota par cenu, kas ir spēkā Vietnē pasūtījuma veikšanas
brīdī.
5.2.
Preces cenā nav iekļautas preces piegādes izmaksas. Preces piegādes
izmaksas tiek piemērotas atsevišķi atbilstoši Pircēja izvēlētajam piegādes
veidam. Preces piegādes izmaksas tiek norādītas Vietnē Pircējam pirms
pasūtījuma apstiprināšanas un ir iekļautas Pārdevēja izrakstītajā rēķinā.
Preces piegādes izmaksās iekļauts pievienotās vērtības nodoklis Latvijas
Republikā spēkā esošajos normatīvajos aktos norādītās likmes apmērā.
NORĒĶINA KĀRTĪBA
6.1.
Pircējam ir pienākums Līgumā noteiktajā kārtībā un termiņā samaksāt par
preci un izvēlēto piegādes veidu.
6.2.
Pircējs veic samaksu par pasūtīto preci un piegādes veidu saskaņā ar
Pircēja Vietnē izvēlēto maksājuma veidu.
6.3.
Samaksa par preci un izvēlēto piegādes veidu uzskatāma par veiktu brīdī,
kad Pārdevējs ir saņēmis maksājuma summu par preci un izvēlēto piegādes veidu
pilnā apmērā.
6.4.
Ja Pārdevējam saskaņā ar šī Līguma noteikumiem ir pienākums atmaksāt
Pircējam tā samaksāto naudas summu par preci un tās piegādi, Pārdevējs iepriekš
minēto naudas summu atmaksā Pircējam tādā pašā maksāšanas veidā, kādu Pircējs
izmantoja, iegādājoties preci, izņemot gadījumus, kad Pircējs skaidri piekritis
citam maksāšanas līdzeklim un Pircējam par šāda maksāšanas līdzekļa izmantošanu
nav jāmaksā.
PRECES PIEGĀDE
7.1.
Pircējam, noformējot pasūtījumu, ir iespējams izvēlēties vienu no
piegādes veidiem.
7.2.
Pārdevējs un Pircējs vienojas, ka Līguma 7.1.punktā norādītās preces
piegādes izmaksas var mainīties, atbilstoši izmaiņām piegādes pakalpojuma
sniedzēja noteiktajos tarifos.
7.3.
Vidējais piegādes laiks ir 2 līdz 10 darba dienas Latvijas teritorijā.
Iepriekš noteiktie piegādes termiņi var mainīties atkarībā no preces
pieejamības noliktavā. Pārdevējs patur tiesības preci piegādāt Pircējam 30
(trīsdesmit) kalendāro dienu laikā no pasūtījuma apstiprināšanas dienas vai
citā termiņā, par kuru Pārdevējs un Pircējs ir savstarpēji vienojušies. Ja
Pārdevēja noliktavā nav Pircēja pasūtītās preces vai to nav pietiekamā
daudzumā, Pārdevējs par to paziņo Pircējam. Šādā gadījumā Pircējam ir tiesības
vienpusēji atkāpties no Līguma, savukārt Pārdevējam ir pienākums atmaksāt
Pircējam tā samaksāto naudas summu par preci un tās piegādi bez nepamatotas
kavēšanās, bet ne vēlāk kā 5 (piecu) darba dienu laikā no Līguma izbeigšanas
dienas.
7.4.
Prece tiek piegādāta tikai Latvijas Republikas teritorijā vai citā
Pārdevēja noteiktā teritorijā. Pārdevējs pieņem pasūtījumu tikai tad, ja
Pircēja norādītā piegādes adrese atrodas Latvijas Republikā vai citā Pārdevēja
noteiktā teritorijā.
7.5.
Pircēja pasūtītā prece tiek piegādāta uz Pircēja pasūtījumā norādīto
adresi. Pircējam ir jāpieņem preces piegāde personīgi. Ja preces piegādi saņēma
cita persona pasūtījumā norādītajā piegādes adresē, uzskatāms, ka preci saņēmis
Pircējs.
7.6. Atkarībā no Pircēja izvēlētā preces piegādes veida, Pircējs nodrošina, ka:
– saņemot preci Garmin salonveikalā, preces piegādi saņem Pircējs, uzrādot personas apliecinošu dokumentu;
– preces piegādes brīdī Pircējs atrodas pasūtījumā norādītajā adresē un bez kavēšanās pieņem preci, paraksta preces piegādes dokumentu – pavadzīmi – un veic tajā nepieciešamās atzīmes (ja tādas ir veicamas), kā arī atdod pavadzīmes eksemplāru piegādātājam; vai
–
Pircējs saņem preci Pircēja pasūtījumā norādītajā adresē Pickup Paku
Bode pakalpojuma sniedzēja paziņojumā norādītajā termiņā.
7.7.
Ja preces piegāde nav iespējama Pircēja vainas vai no Pircēja atkarīgu
apstākļu dēļ (tai skaitā, bet ne tikai, Pircējs ir norādījis nepareizu piegādes
adresi, norādītajā adresē Pircējs nav sastopams, norādītajai adresei nevar
piekļūt, Pircējs nepaņem preci Pickup Paku Bode pakalpojuma sniedzēja
paziņojumā norādītajā termiņā), Pārdevējs ir tiesīgs atteikt preces atkārtotu
sūtīšanu Pircējam un vienpusēji atkāpties no Līguma. Šādā gadījumā Pārdevējs
atmaksā Pircējam tā samaksāto naudas summu par preci un tās piegādi. Ja
pasūtījuma veikšanas laikā Pircējam netika piemērota samaksa par preces piegādi
vai tika piešķirta atlaide par preces piegādi, bet preces piegāde nav iespējama
Pircēja vainas dēļ, Pārdevējs patur tiesības ieturēt pilnu samaksu par preces
piegādi no Pircējam atpakaļ atmaksājamās summas.
7.8.
Parakstot rēķinu, pavadzīmi vai citu nodošanas/pieņemšanas dokumentu
(turpmāk – piegādes apstiprinājums), Pircējs apliecina, ka prece ir nodota labā
stāvoklī un tās iepakojums nav bojāts.
7.9.
Ja, piegādājot preci, preces iepakojums ir saburzīts, slapjš vai citādi
bojāts no ārpuses, Pircējam piegādes apstiprinājumā jānorāda šādi defekti vai
jāsastāda atsevišķs akts par šādiem defektiem. Pircējam tas ir jādara preces
piegādātāja klātbūtnē. Pārdevējs neatbild par tādām preces nepilnībām, kas bija
acīmredzamas tās piegādes brīdī, bet netika norādītas preces piegādes
apstiprinājumā.
7.10. Piegādājot preci Pircējam, preces zuduma vai bojājuma risks pāriet Pircējam ar brīdi, kad prece ir piegādāta Pircējam saskaņā ar šo Līgumu.
PRASĪJUMS PAR LĪGUMA NOTEIKUMIEM NEATBILSTOŠU
PRECI
8.1.
Preces piegādes brīdī Pircējam ir pienākums pārliecināties, vai prece
atbilst Pircēja pasūtījumam un Līguma noteikumiem (piemēram, jāpārliecinās vai
preces nosaukums, modelis, krāsa un citi būtiski acīmredzami parametri ir
atbilstoši).
8.2.
Ja Pircējs (juridiska persona) konstatē, ka piegādātā prece neatbilst
Pircēja pasūtījumam vai šī Līguma noteikumiem, Pircējam (juridiskai personai)
bez nepamatotas kavēšanās jāinformē Pārdevējs par neatbilstošo preci, nosūtot
Pārdevējam rakstveida iesniegumu, kurā norādīta preces neatbilstība Pircēja
pasūtījumam vai Līguma noteikumiem. Pārdevējs pārbauda iesniegumā norādītos
apstākļus 5 (piecu) darba dienu laikā no tā saņemšanas brīža un sazinās ar
Pircēju, lai rastu situācijas risinājumu.
8.3.
Ja Pircējs (patērētājs) konstatē, ka piegādātā prece neatbilst Pircēja
pasūtījumam vai šī Līguma noteikumiem, Pircējs ir tiesīgs pieteikt prasījumu
Pārdevējam par preces neatbilstību Līguma noteikumiem 2 (divu) gadu laikā no
preces iegādes dienas, Pircējam iesniedzot rakstveida prasījuma pieteikumu,
kurā norādīta preces neatbilstība Pircēja pasūtījumam vai Līguma noteikumiem
Pārdevējam 2 (divu) mēnešu laikā no dienas, kad Pircējs atklājis preces
neatbilstību Pircēja pasūtījumam vai Līguma noteikumiem.
8.4. Ja Pircējam (patērētājam) ir pārdota
pasūtījumam vai Līguma noteikumiem neatbilstoša prece un tās neatbilstība nav
uzskatāma par Līguma noteikumiem maznozīmīgu, Pircējam ir tiesības pieprasīt,
lai Pārdevējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību pasūtījumam vai Līguma
noteikumiem vai apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība
pasūtījumam vai Līguma noteikumiem, izņemot kad tas nav iespējams vai ir
nesamērīgi. Gadījumā, ja Pārdevējs saprātīgā termiņā nav veicis iepriekš
minētās darbības vai tās veicis, radot Pircējam būtiskas neērtības, Pircējs ir
tiesīgs prasīt Pārdevējam samazināt preces cenu vai atcelt Līgumu un prasīt
Pārdevējam atmaksāt par preci samaksāto naudas summu. Samazinot cenu vai
atceļot Līgumu un atmaksājot Pircējam par preci samaksāto naudas summu,
Pārdevējs ir tiesīgs ņemt vērā preces nolietojumu.
8.5. Prasījuma pieteikums par preces neatbilstību Pircēja pasūtījumam vai Līguma noteikumiem nosūtāms:
– pa pastu uz adresi: TC Domina, Garmin salonveikals, ieriķu iela 3, Rīga, LV-1084, Latvija; vai
–
elektroniski uz Pārdevēja e-pasta adresi: [email protected]
PRECES LIETOŠANA
9.1.
Pirms preces lietošanas sākšanas, Pircējam ir pienākums rūpīgi izlasīt
preces lietošanas noteikumus.
9.2.
Prece lietojama tikai saskaņā ar tās ražotāja norādījumiem un lietošanas
noteikumiem un atbilstoši šīs preces īpašībām un paredzētajiem lietošanas
mērķiem.
9.3. Pircējs (patērētājs), saņemot preci, ir tiesīgs iepazīties ar preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanu tiktāl, ciktāl to būtu iespējams izdarīt, iegādājoties preci klātienē.
GARANTIJA
10.1.
Precei netiek dota Pārdevēja brīvprātīga komerciāla garantija. Precei
tiek dota tās ražotāja garantija. Ražotāja garantijas noteikumos noteikti
garantijas nosacījumi, termiņš, prasījuma pieteikšana par preces neatbilstību
tās aprakstam, kā arī garantijas apkalpošanas un prasījuma pieteikšanas
noteikumi.
10.2.
Pircējam, iegādājoties preci, tiek izsniegti garantijas dokumenti –
elektroniska pavadzīme, kura ir arī garantijas talons. Pavadzīme tiek
sagatavota elektroniski un ir derīga bez paraksta.
10.3. Preces garantija ir spēkā tikai tad, ja tās dokumentos ir pareizi un skaidri norādīts: preces modelis, sērijas numurs un pārdošanas datums. Ražotāja garantijas dokumentos aizliegts izdarīt jebkādas izmaiņas, dzēst vai pārrakstīt tajos norādītos datus. Gadījumā, ja tiek konstatēts, ka ražotāja garantijas dokumentos ir veiktas jebkādas izmaiņas, dzēsti vai pārrakstīti tajos norādītie dati, tie tiks atzīti pār spēkā neesošiem.
ATTEIKUMA TIESĪBAS UN TO IZMANTOŠANA
11.1. Pircējs (patērētājs) ir tiesīgs izmantot Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā un Ministru kabineta 2014. gada 20. maija noteikumos Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” ietvertās atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no Līguma, nesniedzot Pārdevējam nekādu pamatojumu par to. Informācija par to, kā ir izmantojamas Pircēja (patērētāja) atteikuma tiesības, sniegta Atteikuma tiesību izmantošanas noteikumos, kas ir neatņemama šī Līguma sastāvdaļa.
STRĪDU RISINĀŠANAS KĀRTĪBA
12.1.
Līguma 12.2.-12.6. punkta noteikumi ir piemērojami tādu strīdu,
domstarpību vai nesaskaņu risināšanai, kas ir radušies starp Pircēju
(patērētāju) un Pārdevēju.
12.2. Jebkurš strīds, domstarpība vai nesaskaņa, kas rodas starp Pircēju (patērētāju) un Pārdevēju, risināms pārrunu ceļā, Pircējam un Pārdevējam cenšoties panākt vienošanos. Ja radušos strīdu nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, Pircējs iesniedz Pārdevējam rakstveida iesniegumu, to nosūtot uz Pārdevēja e-pastu: [email protected].
Pircējs iesniegumā norāda:
–
savu vārdu, uzvārdu un kontaktinformāciju;
–
iesnieguma iesniegšanas datumu;
– strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu.
12.3.
Pircējs iesniegumam pievieno darījuma apliecinošas dokumentu kopijas, kā
arī citus iesniegumu pamatojošus dokumentus (ja tādi ir attiecināmi).
12.4.
Pārdevējs 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas
dienas sniedz Pircējam rakstveida atbildi, to nosūtot uz iesniegumā norādīto
Pircēja e-pasta adresi. Pārdevējs atbildē informē Pircēju par:
–
iespējamo prasījuma izpildes veidu; vai
–
strīda risinājumu, ja iepriekš minētajā laikposmā nav panākta vienošanās
par Pircēja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu; vai
– prasījuma nepamatotību un atteikumu izpildīt to.
12.5.
Ja Pārdevējam objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams sniegt atbildi uz
Pircēja iesniegumu 12.4.punktā noteiktajā termiņā, Pārdevējs nekavējoties
rakstveidā informē par to Pircēju, norādot saprātīgu termiņu, kurā atbilde tiks
sniegta, kā arī pamato šāda pagarinājuma nepieciešamību.
12.6.
Ja Pārdevējs atzīst Pircēja iesniegto sūdzību par nepamatotu, savukārt
Pircējs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekrīt, vai arī Pircēju
neapmierina Pārdevēja piedāvātais strīda risinājums, Pircējam ir tiesības
izmantot Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktās
alternatīvās strīdu risināšanas iespējas vai arī vērsties pret Pārdevēju
Latvijas Republikas tiesā pēc piekritības saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem.
12.7. Jebkurš strīds, domstarpība, nesaskaņa vai prasība, kas rodas starp Pircēju (juridisku personu), kas nav atzīstams par patērētāju, un Pārdevēju un kas izriet no Līguma, kas skar to vai tā pārkāpšanu, izbeigšanu vai spēkā neesamību, tiks izšķirts Latvijas Republikas tiesā pēc piekritības saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
PERSONAS DATI
13.1. Veicot reģistrāciju un/vai pasūtot preci Vietnē, Pircējs dod tiesības Pārdevējam kā personas datu pārzinim atlasīt, uzkrāt, sistematizēt un izmantot visu to informāciju un datus, kurus Pircējs tieši vai netieši sniedzis Vietnē. Papildu informāciju par Pārdevēja veikto personas datu apstrādi ir sniegta Privātuma politikā, kas ir neatņemama šī Līguma sastāvdaļa.
ATBILDĪBA
14.1.
Pārdevējs ir atbrīvots no jebkādas atbildības visos gadījumos, kad
zaudējumi rodas sakarā ar to, ka Pircējs rīkojas prettiesiski vai pretēji šī
Līguma noteikumiem.
14.2.
Rodoties zaudējumiem, vainīgā puse atlīdzina otrai pusei tiešos
zaudējumus.
14.3. Pārdevējs nav atbildīgs par kavēšanos ar saistību izpildi vai to nepildīšanu, vai cita veida neizpildi, kas radusies nepārvaramas varas apstākļu gadījumā, proti, jebkuru tādu apstākļu un šķēršļu dēļ, kuri nebija Pārdevējam zināmi Līguma noslēgšanas brīdī un kuri ir ārpus Pārdevēja saprātīgas kontroles, tai skaitā, bet ne tikai, vides vai klimata anomālijām, streikiem, valdības rīkojumiem, karadarbību vai nacionālā mēroga ārkārtas stāvokli, terorisma draudiem vai terorisma aktiem, neizpildi no trešo personu puses, traucējumiem interneta savienojumā, kā arī datoriekārtu un programmatūras traucējumiem vai bojājumiem. Šādu nepārvaramas varas apstākļu gadījumā Pārdevējs centīsies novērst radušos kavējumus pēc iespējas ātrāk.
CITI NOTEIKUMI
15.1.
Pircējs apliecina, ka ir rīcībspējīga fiziska vai juridiska persona.
15.2.
Pārdevējs ir tiesīgs nodot tā no Līguma izrietošās tiesības un saistības
trešajai personai.
15.3.
Ja Pircējs nav veicis Pārdevējam maksājumus saskaņā ar šo Līgumu,
Pārdevējs ir tiesīgs cedēt tā prasījuma tiesības pret Pircēju trešajai personai
parāda piedziņas veikšanai. Pircējs piekrīt, ka parāda nesamaksāšanas gadījumā
Pārdevējs ir tiesīgs nodot parāda piedziņai nepieciešamo informāciju, tajā
skaitā, personas datus, trešajām personām, kas drīkst šos datus apstrādāt
saskaņā ar spēkā esošo normatīvo aktu prasībām.
15.4.
Šis Līgums ir sagatavots saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem
normatīvajiem aktiem. Jautājumus, ko Līguma noteikumi neregulē, Pircējs un
Pārdevējs risinās saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošiem normatīvajiem
aktiem.
15.5.
Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma normas
attiecas tikai uz Pircēju – patērētāju, kas atbilstoši Latvijas Republikas
Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 1. panta trešajai daļai ir fiziska
persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai
izmantot preci nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo
darbību.
15.6.
Pircējs var iepazīties ar papildu informāciju par atteikuma tiesību
īstenošanu un strīdu risināšanu Patērētāju tiesību aizsardzības centra
mājaslapā: http://www.ptac.gov.lv/.
15.7.
Veicot pasūtījumu Vietnē, Pircējs apliecina, ka ir iepazinies ar šo
Līgumu un tajā ietvertajiem noteikumiem, Pircējam tie ir zināmi, Pircējs tos
saprot un pilnībā tiem piekrīt. Pircējs apņemas ar Līguma noteikumiem
iepazīties katrā preces iegādes reizē. Pircējs nav tiesīgs pasūtīt preci Vietnē,
ja nav iepazinies ar Līguma noteikumiem vai tiem nepiekrīt.
KONTAKTA INFORMĀCIJA
16.1.
Visi Pircēja jautājumi saistībā ar šo Līgumu vai tā noteikumu izpildi,
uzdodami rakstveidā, rakstot uz Pārdevēja e-pasta adresi: [email protected] vai
mutiski, zvanot uz telefona numuru: +371 23209966.